29 Ekim 2010 Cuma

Ve başlangıç

Merhabalar...

Öncelikle belirtmek isterim ki böyle bir blog açma isteği tamamen kendiliğinden gelişen anlık bir fikirdir. Hani insanlar uzun süre aradıkları ama bulamadığı şeyleri sonunda kendileri üretmeye karar verirler ya, denedim gördüm  ki gerçektende öyleymiş. İşte bu yazı da tam da bu yüzden yazılıyor .

Kitaplara olan merakım  neredeyse yaşamdan keyif almamı sağlayan ,nefes aldıran türden . Sürekli  kitap alan, okuyan, mutlaka üzerinde taşıyan ,nerede olursa olsun etrafında kitap bulunduran biriyim. Okuma yazmayı öğrendiğimden bu yana satın aldığım kitapları hala aynı özenle korurum, saklarım  ki taa o zamandan beri tarihleme alışkanlığım var allahtan, şimdilerde epey keyifli oluyor 7  yaşında aldığım kitaplara arada bakmak...
 Ben böyle yazınca tamam iyi güzel de ee diyorsunudur ,ancak temelde sorun şurada başlıyor , evet bir tarzım var, evet hatta kimseden fikir almayan kafasının dikine giden bir yapım var evet, hatta fikir verseler de dinlemeyen hatta malesef  hiç önemsemeyen bir yapım da var ama...
Ama yine de isterdim ki arada kitap bulmakta zorladığım, bazen haftalarca sanki beni iyileştiren tek ilaç artık üretilmiyormus ama yine de umutsuzca arasam belki son kalanları farklı eczanelerde bulabilecekmişim gibi kitabevi - sahaf - kütüphane dolaşıp  "taze" kitaplar aramamda bana faydası olacak bir rehber olsun
( taze derken kesinlikle yeniyi kast etmiyorum isteseydim yeni yazardım , sadece onu buldugumda huzur duyacagım bir kitabı kast ediyorum ). Böyle bir rehber, bir kaynak ya da fikir veren birini isterdim ... Bestseller dışında öneri getirebilecek ya da  son çıkanları önermeyecek birileri ya da "entellektüelim ben bak bunları okuyorum" diye  habire aynı yazarları övenler olmadan. Şöyle ki ona buna hava olsun diye değil zamanı böyle geçirmekten keyif aldığı için kitap öneren birileri olsun. Hatta bu yüzden iyi kitaplar keşfettiğini düşündüğüm insanlara illa sorarım bu ara ne okuyorsun diye, hoş gider yine kendim bakarım bir yoklarım beğenmessem gözüm tutmazsa asla da almam ama yine de hep eksikliğini yaşarım kitap fikirlerinin...

İşte tam da bu yüzden kendim bulamıyorum madem neden bir öneri arşivi yaratmıyorum dedim . Niyetim kesinlikle ahkam kesmek, eleştirmek, yargılamak ya da yüceltmek değil . Kendi halimdeyim, isteğim  okuduklarımı depolamak,  aralarından beğendiklerimi birileriyle paylaşmak  ve en çok da çılgınca bir şekilde iyi kitapları yeni okuyucularıyla kavuşturmak. Çünkü keyif alacağını düşündüğüm insanlara neredeyse zorla kitap okutan biriyim aslen ,  kitapevinde bir kaç kez gördüğüm insanların yanına gidip bunu mutlaka okumalısınız diye kitap tutuşturan, hatta insanlar kitap alırken kasaya başka kitapla koşturan biriyim bunu da alın, alın mutlaka diye. Misal  bana yapılsa, hiç tanımasam bile  elinde okuduğumda harika bulacağım bir kitapla kasaya koşsa birisi ve  mutlaka alın diye önerse nasıl mutlu olurum anlatamam ;  belki hemen  almam ama   biraz araştırdığımda kesinlikle alacağım gibiyse minnatar olurum  o kişiye ...

Bilemiyorum benim okuduklarımı, önerdiklerimi ,beğenmediklerimi onaylar mısınız ama en azından fikir olacak elinizin altında . Beğendiğiniz kitabı almadan önce ya da  bu aralar ne okusam dediğinizde ... 
Umarım bir katkım olur ...

 Sevgilerimle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder